Saturday, April 09, 2011

Killarney Adventure Film Festival

Pat Falvey, Louis-Philippe Loncke
Clare O'Leary, Tim Lavery
Ripley Davenport & Jeremy Curl
ENG: Back from Ireland, where I was a guest at the first Killarney Adventure film festival. I met again with Ripley Davenport I visited in Denmark last September. I enjoyed good laughs with Mikael Strandberg. I met also Pat Falvey's, Ireland biggest adventurer (2*7 summits, South Pole & more), Dr. Clare O'Leary (7 summits, South Pole), Tim Lavery, Jeremy Curl (Sahara & other East African deserts), Paul Kamphuis and Brian Leitten. I also enjoyed the countryside around Killarney, which I recommend definately if you wanna mix culture, outdoor activities, pretty girls & Guinness.


FRA: De retour d'Irlande où j'étais invité au premier festival d'aventure de Killarney. J'y ai revu Ripley Davenport à qui j'avais rendu visite au Danemark en septembre dernier. J'ai bien ri avec le Suédois Mikael Strandberg. J'ai aussi rencontré le plus grand aventurier Irlandais Pat Falvey (2* les 7 sommets, pôle sud et beaucoup plus encore), Clare O'Leary (7 sommets, pôle sud), Tim Lavery, Jeremy Curl (Sahara & autres déserts d'Afrique Oriental), Paul Kamphuis et Brian Leitten. J'ai adoré les alentours de Killarney que je recommande vivement pour avoir un bon mélange de culture, activités de plein air, jolies filles et la Guinness.

No comments: